Na tej stronie możesz się dowiedzieć na czym polegają podstawowe usługi jakie wykonywane są w SRC SERWIS. Warto się z nimi zapoznać aby zrozumieć co dokładnie robimy z Twoim samochodam i poznać podstawowe zasady bezpieczeństwa związanego z eksploatacją ogumienia.

 

 

Dlaczego należy serwisować samochód w profesjonalnych serwisach

 

    Dobry kierowca serwisuje swój samochód w dobrych serwisach, ponieważ tylko takie punkty obsługi gwarantują wykonanie usługi na najwyższym poziomie. Posiadamy nowoczesny, specjalistyczny sprzęt do montażu opon, komputerowe wyważarki oraz wszystkie akcesoria potrzebne do sprawnej wymiany ogumienia. Bierzemy udział w specjalistycznych szkoleniach co sprawia, że dysponujemy najnowszymi informacjami. Kilkanaście lat doświadczenia i bardzo dobra znajomość branży sprawia, że jesteśmy w stanie udzielić klientowi rzeczowej porady i doskonale zadbać o bezpieczny serwis jego pojazdu.

      Posiadamy wysoce wyspecjalizowaną montażownicę do opon Corghi Artiglio 50, która zapewnia bezłyżkowy, bezdotykowy montaż opon niskoprofilowych oraz RUNFLAT bez najmniejszego ryzyka uszkodzenia felgi aluminiowej.

 

 

Dlaczego należy wymieniać opony

 

     Sezonowa wymiana ogumienia jest najważniejszym elementem dostosowania swojego samochodu do zmiennych warunków jazdy. Dlatego latem jeździmy na oponach letnich a zimą na „zimówkach”. Ani wielosezonowe, ani tym bardziej letnie opony nie sprostają zimie. Już przy temperaturze +7 st. C mieszanka gumowa letniej opony zaczyna tracić elastyczność, twardnieje, co skutkuje gorszą przyczepnością nawet na suchym asfalcie a gdy do tego dojdzie deszcz, błoto pośniegowe, śnieg, lód czy mróz to ryzyko utraty kontroli na pojazdem rośnie momentalnie. Dlatego wymiana opon na zimowe jest konieczna i nie zależy od występowania śniegu ale od temperatury. Mieszanka gumy opon zimowych pozostaje elastyczna nawet przy bardzo niskich temperaturach. Opony zimowe dzięki gęstej sieci lameli i ostrym krawędziom bieżnika "wgryzają" się w drogę, co gwarantuje o wiele lepszą przyczepność.

 

 

Dlaczego w SRC SERWIS dokręcamy koła ręcznie

 

     Często klienci zastanawiają się dlaczego w naszej firmie mimo posiadania kluczy pneumatycznych dokręcamy koła ręcznie? Dokręcenie koła odbywa się w kilku etapach, najpierw należy ręcznie wkręcić śrubę w otwór w celu dokładnego prowadzenie jej na gwint, na tym etapie zastosowanie klucza pneumatycznego może doprowadzić do uszkodzenie gwintu z uwagi na dużą siłę pracy tego narzędzia. Następnie dokonuje się wstępnego dokręcenia śrub kluczem pneumatycznym nastawionym na minimalną siłę. W dalszej kolejności śruby dokręcamy przy użyciu ręcznego klucza dynamometrycznego z regulowaną siłą dokręcenia. Każdy samochód posiada swoje parametry siły dokręcenia koła ustalone przez producenta. Za słabe dokręcenie śrub może skutkować ich poluzowaniem się i ryzykiem odkręcenie się koła. Za mocne dokręcenie uniemożliwia odkręcenie koła kluczem fabrycznym przez klienta w przypadku konieczności wymiany opony (np. na zapasowe) a także prowadzi do uszkodzenia gwintów, wykrzywienia felg lub piast. Często się zdarza, że osoby zmieniające koło (właściciele, mechanicy) błędnie uważają, że koła należy dokręcić najmocniej jak to możliwe.

    Dlatego w SRC SERWIS utrzymując wysoką jakość usług korzystamy z tabeli momentów dokręcania kół i dokręcamy koła z taką siłą jaka jest właściwa. W przypadku posiadania przez klienta śrub zabezpieczających ich wstępne odkręcenie też odbywa się ręcznie. Należy dodać, że czasem śruby podczas eksploatacji same się zapiekają co jest zjawiskiem normalnym. Innym utrudnieniem w demontażu koła jest brud, sól lub rdza na piaście które sprawiają, że bez użycia solidnego gumowego młotka nie da się zdjąć koła. Nie jest zalecane także smarowanie gwintów śrub gdyż zwiększa to ryzyko ich poluzowania.

 

 

Dlaczego należy wyważać koła

 

     Nawet opona najlepszej marki nie jest idealnie wyważona a gdy założymy ją na felgę to zawsze należy wyrównać rozkład masy opony i na tym właśnie polega wyważenie. Prawidłowo wyważone koło posiada idealnie rozłożoną masę, co sprawia, że toczy się równo i gładko. Jest to gwarancja płynnej i bezpiecznej jazdy. Koło niewyważone podczas obrotów cały czas „pływa” lub „bije” na boki co jest najczęściej odczuwalne na kierownicy przy prędkości około 90-110 km/h. Bicie takie bardzo szybko zużywa wszystkie elementy zawieszenia i przyśpiesza ścieranie opon. Nawet koło wyważone z biegiem kilometrów zmienia wyważenie i dlatego zalecane jest kontrolowanie stanu wyważenia co 7-10 tyś km lub raz na sezon. Czasem świeżo założona opona po krótkim czasie "układa" się na feldze i może wymagać ponownego wyważenia. W przypadku jeśli po ponownym wyważeniu koło nadal "bije" może to oznaczać uszkodzenie lub zanieczyszczenie powierzchni styku felgi z piastą. Zalecane jest wówczas dokładne wyczyszczenie tych elementów oraz dokonanie pomiaru krzywizny piasty. W trudniejszych przypadkach zalecane jest przeprowadzenie operacji doważania koła na aucie, które to znajduję się w ofercie firmy SRC SERWIS

 

 

 

Dlaczego należy wymieniać wentyle

 

     Wentyle tak jak opona są wykonane z gumy i również ulegają uszkodzeniom mechanicznym oraz starzeją się z upływem czasu. Nieszczelność wentyla to najczęściej występujący defekt podczas jazdy. Wszyscy producenci opon zalecają minimum raz w roku wymianę wszystkich wentyli. Wymiana wszystkich wentyli podczas przekładki opon kosztuje niewiele (10 zł za 4 sztuki) a jeśli tego nie zrobimy i przytrafi nam się taki defekt w trasie to naprawa jednego koła wyniesie min 25 zł nie mówiąc już o konieczności samodzielnej wymiany koła w trasie na zapasowe, możliwości uszkodzenia opony oraz zwiększeniu ryzyka utraty kontroli na pojazdem podczas jazdy gdy nastąpi nagły spadek ciśnienia w kole.

 

 

Dlaczego należy kontrolować ciśnienie w oponach

 

     Prawidłowe i stałe ciśnienie jest podstawowym czynnikiem wpływającym na stabilne i bezpieczne prowadzenie pojazdu. Gwarantuje ono zachowanie właściwych parametrów toczenia się koła oraz przyczepności do podłoża. Wg badań Michelina aż 27% samochodów jeździ z nieprawidłowym ciśnieniem. Nieprawidłowe ciśnienie powoduje dużo szybsze zużywanie się opony, jej przegrzewanie oraz zwiększa ryzyko utraty panowania nad pojazdem. Najbardziej odczuwalnym dla kierowcy negatywnym efektem jazdy na niedopompowanych oponach jest wzrost zużycia paliwa. Warto co jakiś czas skontrolować ciśnienie na dokładnych urządzeniach w serwisie ogumienia. Nie polecamy robić tego na stacjach benzynowych ponieważ znajdujące się tam urządzenia często nie są zbyt precyzyjne.

 

 

Dlaczego warto pompować koła azotem



     Pompowanie kół azotem to jeden z najnowszych sposobów na polepszenie właściwości jezdnych pojazdu. Azot w przeciwieństwie do powietrza nie zmienia ciśnienia w kole w zależności od temperatury. Opona podczas jazdy może nagrzać się nawet do 60 stopni Celsjusza co skutkuje znacznym wzrostem ciśnienia. Zimą podczas mrozów ciśnienie maleje poniżej normy. Utrzymanie stałego ciśnienia gwarantuje utrzymanie stałego i prawidłowego oporu toczenia się koła, co powoduje równomierne zużywanie się opony a tym samym przedłuża okres eksploatacji koła oraz pozwala zaoszczędzić paliwo. Tlen, woda i oleje, wchodzące w skład powietrza, łatwo reagują z cząstkami metalu i gumy w kole, co powoduje starzenie się ogumienia. Azot jest gazem obojętnym i nie zawiera wyżej wymienionych składników, pozwala wyeliminować ryzyko takich niepożądanych reakcji chemicznych. Warto dodać że azot jest wykorzystywany do pompowania kół samolotów, bolidów Formuły 1 oraz aut wyczynowych. Wielu naszych klientów zauważyło, że stosując azot rzadziej musieli dopompowywać koła przy okazji kontroli ich ciśnienia.

 

 

Dlaczego warto korzystać z przechowalni kół/opon

 

     Jako profesjonalny serwis ogumienia oferujemy swoim klientom możliwość przechowywanie kół i opon. Ogumienie przechowywane w odpowiednich warunkach dłużej zachowuje swoje parametry, warunki te, to: stała temperatura, brak szkodliwego wpływu czynników atmosferycznych, odpowiednia pozycja przechowywania, konserwacja ogumiania. Klient przechowujący opony jest w komfortowej sytuacji, ponieważ nie musi nosić opon, chować ich w piwnicy czy garażu, wkładać ich do samochodu i brudzić wnętrze. Ma pewność, że jego ogumienie zawsze jest dla niego dostępne jeśli akurat przejeżdża obok. Jeśli jest kolejka to może przyjechać kiedy indziej a jeśli nie ma kolejki to bez stresu wjeżdża na stanowisko, przecież jego opony są zawsze na miejscu!

 

Idealne warunki przechowywania opisuje norma ISO 2230 nakazująca w uproszczeniu zastosować się do poniższych wskazówek:


1. Przechowywanie opon na otwartym powietrzu, nawet pod zadaszeniem jest nie zalecane.
2. Pomieszczenie do przechowywania opon powinno być chłodne, suche i ciemne oraz od czasu do czasu wentylowane.
3. Temperatura przechowywania nie powinna przekraczać temperatury pokojowej. W ogrzewanych pomieszczeniach opony powinny być oddalone od źródła ciepła.
4. Opony powinny być chronione przed bezpośrednim działaniem światła słonecznego i ozonu, ponieważ ozon jest czynnikiem szczególnie niszczącym mieszankę gumową. Pomieszczenia do przechowywania opon nie mogą zawierać żadnego urządzenia generującego ozon np. transformatory itp...
5. Rozpuszczalniki, paliwo, smary, środki chemiczne itp. nie powinny być przechowywane w tym samym pomieszczeniu, ani pozostawać w bezpośrednim kontakcie z oponami.
6. Opony zamontowane na obręczach powinny być przechowywane pod nominalnym ciśnieniem zalecanym przez producenta opon lub pojazdu.

Prawidłowo przechowywane i eksploatowane opony zachowują swoje rzeczywiste właściwości niezmienione przez wiele lat.